top of page

בחזית החדשנות של הארנקים החכמים

ארנקי הקריפטו החכמים שפיתחה חברת בראבוס מאפשרים למשתמשים להחזיק את הנכסים שלהם באופן עצמאי ובצורה פשוטה ואינטואיטיבית. מעל ל-400,000 איש כבר משתמשים בהם ומחזיקים בהם מיליוני דולרים.

יעל דורינא, בשיתוף ICBW3


מוטי לביא | צילום: יח"צ

חברת בראבוס (Braavos) פיתחה ארנק קריפטו חכם, המאפשר למשתמשים להחזיק את הנכסים שלהם באופן עצמאי (self-custody) בצורה פשוטה ואינטואיטיבית, תוך שמירה על רמת אבטחה מאוד גבוהה. היא הוקמה ב- 2022 על-ידי מוטי לביא, המשמש כיום כמנכ"ל, אברהם מקובצקי ויואב גזיאל, וגייסה עשרה מיליון דולר בסבב סיד ממשקיעי הון סיכון, בעיקר אמריקאים.


"הארנק של בראבוס משתמש בשבב האבטחה החזק שיש לכולנו בטלפונים הסלולריים על מנת לייצר מפתחות ולחתום על טרנזקציות המאומתות על-ידי הזהות הביומטרית של המשתמש - פנים או טביעת אצבע", מספר מוטי לביא.


"לראשונה בעולם הקריפטו, פונקציונליות זו מאפשרת תמיכה באימות דו-שלבי (2FA) באופן מבוזר, ומעניקה למשתמשים חוויה דומה לשימוש ב-Apple Pay / Google Pay, ללא הקושי והחשש הנלווה בדרך כלל לשימוש בקריפטו.


"יתר על כן, הארנק של בראבוס מאפשר אימות רב-שלבי (MFA) מבוזר, שאינו תלוי בשרת מרכזי, המשלב שני מכשירים ושלושה גורמי אימות - something you know, something you have, something you are.


בנוסף, מכיוון שהארנק הוא חכם וחשבונו של המשתמש מיוצג על-ידי חוזה על הבלוקצ'יין, ניתן להוסיף לכל טרנזקציה כל פונקציונליות שרוצים. כך למשל, ניתן להגדיר הוצאה יומית מקסימלית, לקבוע רמת אבטחה שונה עבור חשבונות שונים (חשבון חיסכון לעומת חשבון עו"ש), להגדיר חשבון חיסכון הקונה באופן אוטומטי מטבע בסכום כל חודש, או לחילופין לבצע תשלום חודשי קבוע.


"אף שהארנק עדיין בפיתוח, ניתן להשיגו בגרסת אלפא בחנויות האפליקציות על מכשיר המובייל וכתוסף לדפדפן. כיום יש לנו מעל ל-400,000 משתמשים ומיליוני דולרים רבים המוחזקים בארנקי בראבוס".


בסביבה התחרותית בה אתם פועלים, מהן החוזקות שלכם?

"כיום, השוק מלא בארנקים למטבעות קריפטוגרפים, אך רובם ככולם אינם נחשבים לארנקים 'חכמים'. אנו מאמינים שבעתיד כל הארנקים יהיו חכמים, בדומה להתפתחות שחלה בטלפונים הסלולריים, שהפכו מטלפונים רגילים לחכמים. בראבוס, כחלוצה בתחום, ממוקמת בחזית החדשנות של הארנקים החכמים ובזמן קצר מאוד כבר הספיקה ליצור לעצמה שם בתעשייה.


"מעבר לכמות המשתמשים הגבוהה שהפקידה כסף לארנק ומשתמשת בגרסת האלפא, הצלחנו לבנות קהילה גדולה ותוססת המונה למעלה מ-100,000 חברים בזמן הקצר מאז המוצר הושק".


לאילו שוקי יעד אתם מכוונים?

"לבראבוס משתמשים בכל העולם. ממדינות בהם קריפטו משמש חלופה למטבע המקומי ועד מדינות וכלכלות מפותחות בהן קריפטו משמש להשקעה".


מהו פרופיל הלקוחות?

"המשתמשים בארנק הם בעיקר משתמשים פרטיים הרוצים להחזיק את כספם באופן עצמאי (self-custody) ורוצים גישה לפרוטוקולים פיננסים מבוזרים (DeFi) על מנת לקבל תשואה על נכסי הקריפטו שלהם".


מהן הציפיות שלכם מהרגולטורים? מה נדרש כדי לאפשר לתעשייה לצמוח ולשגשג כאן, בישראל?

"אי הבהירות הרגולטורית היא כיום אחד החסמים המרכזיים להתפתחות הענף. אנו מצפים מהרגולטורים לקבוע כללים ברורים שמצד אחד מגינים על המשקיעים, ומצד שני מאפשרים לחברות להתפתח ואינם מקשים עליהן, בהשוואה למדינות אחרות עם רגולציית קריפטו מתקדמת. אם זה יקרה, יתאפשר שיתוף פעולה יותר הדוק עם המערכת הבנקאית בישראל".


מהו החזון של החברה?

"לאפשר לכל אדם להחזיק את כספו באופן עצמאי, עם חוויית משתמש אינטואיטיבית ובטוחה. שילוב של הערכים של WEB3 עם חווית המשתמש של "WEB2.




 





bottom of page