top of page

מסייעת לרשויות אכיפת החוק במיגור פעילות פלילית חמורה

צוות Chainalysis Investigations של חברת Chainalysis תרם לתפיסה מוצלחת של יותר מ-11 מיליארד דולר בעסקאות קריפטו לא חוקיות וסייע בסיכול פעילות של העברת מטבעות דיגיטליים בין החיזבאללה לאיראן

רות נוי, בשיתוף ICBW3



אביעד בן חורין
אביעד בן חורין | צילום: יעל צור

"צ'יינלסיס (Chainalysis) היא הסמכות העולמית והחלוצה של ניתוח בלוקצ'יין, המספקת מודעות מלאה לעסקאות בלוקצ'יין. בנינו את גרף הידע המקיף, האמין ביותר בבלוקצ'יין כדי להעביר את האינטרנט לעידן חדש, בדיוק כפי שעשו מנועי החיפוש עבור 3.0 Web", כך אומר אביעד בן חורין, איש המנהל את כל הפעילות הציבורית של חברת Chainalysis בישראל, ואשר מתוקף תפקידו הוא אחראי על כל הלקוחות האסטרטגיים של החברה בישראל בתחום הממשלתי והציבורי. בן חורין, מפתח תוכנה בעבר, התמחה בעולמות הסייבר עד שהגיע לעולם הקריפטו.


מה המשמעות של עבודה עם המגזר הציבורי?


"כמובילים הראשונים בתחום זה, אנו אוספים ומתייגים שירותים בבלוקצ'יין זמן רב יותר מכל חברת ניתוח בלוקצ'יין אחרת ולכן מתחזקים את מסד הנתונים הגדול ביותר, הממפה עסקאות קריפטו לישויות בעולם האמיתי. באמצעות הנתונים שלנו, צוות Chainalysis Investigations תרם לתפיסה מוצלחת של יותר מ-11 מיליארד דולר בעסקאות קריפטו לא חוקיות. זה כולל את התפיסה הראשונה של כמעט 40 מיליון דולר בכספים שנגנבו מגשר רונין על-ידי האקרים צפון קוריאנים", מסביר בן חורין.


"רק לאחרונה ציטט מגזין פורצ'ן את פול לנדס, ראש המטה הלאומי הישראלי ללוחמה כלכלית בטרור, שאמר כי כאשר ישראל סיכלה פעילות של העברת מטבעות דיגיטליים בין החיזבאללה לאיראן, היא נעזרה בין השאר בטכנולוגיות של Chainalysis כדי להתחקות אחר הפעילות.


"בנוסף, הכלים של החברה סייעו לסוכנויות ממשלתיות לתפוס רווחי קריפטו בשווי מיליארדי דולרים של כספים בדארקנט הקשורים לסחר בדרך המשי, ולסיוע בסגירת האתר הגדול ביותר שעסק בהתעללות מינית בילדים".


מיהם הלקוחות במגזר הציבורי ואילו כלים ונתונים אתם מעבירים להם?

"יש לנו היום לקוחות במגזר הציבורי ב-50 מדינות, והצמיחה הזו מיוחסת במידה רבה לרצון של ממשלות לרדוף אחר פושעים ופעילויות זדוניות בבלוקצ'יין, כמו גם לעניין העולמי הגובר ברגולציה של נכסים דיגיטליים. תוכנת החקירות שלנו, Chainalysis Reactor, מסייעת לרשויות אכיפת החוק המובילות בעולם לקשר פעילות בלתי חוקית בעולם האמיתי לכתובות ועסקאות של מטבעות קריפטוגרפיים. למעשה, Chainalysis משמש ככלי עבודה יום-יומי על-ידי רשויות אכיפת החוק ברחבי העולם העוסקות בחקירות פליליות ובמימון טרור והא נחשב לפתרון המהימן ביותר".


מהו החזון שלכם לעתיד?

"אנחנו מכוונים לעתיד שבו כל ערך יעסוק בבלוקצ'יינים. האינטרנט הפך את הפצת המידע למיידית ואוניברסלית ומטבעות קריפטוגרפיים יעשו זאת תמורת ערך. המגזר הציבורי ישחק תפקיד חשוב עוד יותר בהצלחת עתיד הקריפטו, ואנחנו ממשיכים להכפיל את עסקינו מול הממשלות. בשנה שעברה השקנו את Chainalysis Government Solutions, חברת בת של Chainalysis עם יכולות לשרת את סוכנויות ההגנה, המודיעין ואכיפת החוק של ארה"ב. אנו ממשיכים להרחיב את מגוון הפתרונות שאנו מספקים לרשויות אכיפת החוק, סוכנויות הביטחון הלאומי והרגולטורים".








 





bottom of page