top of page

הגשר להעברת נכסים דיגיטליים בין בלוקצ'יינים

חברת דיסנטרלאב מפתחת מוצרי Web 3.0 לעולמות הקריפטו והבלוקצ'יין' שהמרכזי בהם הוא גשר להעברת נכסים דיגיטליים לתשתית אחרת במהירות ובעלות אפסית

יואל צפריר, בשיתוף ICBW3


איתן לביא וארז בן קיקי
מימין: איתן לביא וארז בן קיקי | צילום: פרטי

חברת דיסנטרלאב, שהוקמה ב-2017, מפתחת מוצרי Web 3.0 לעולמות הקריפטו והבלוקצ'יין. כל המוצרים שלה נמצאים על תשתית של בלוקצ'יינים מבוזרים. היא נוסדה על-ידי ארז בן קיקי, המשמש כיום כמנכ"ל החברה ומעסיקה כיום 45 עובדים. כ-20 אלף משתמשים בכל רחבי העולם עושים שימוש במוצריה, עם מעל 100 מיליון דולר נכסים שנמצאים במוצריה השונים. "התשתית המדהימה שנקראת בלוקצ'יין היא בעצם שכבה פתוחה וחדשנית להעברת מידע בין בני אדם בכל רחבי העולם בצורה שקופה ומהירה, ויש לנו מוצרים שונים שנוגעים בזה ומייצרים ערך למשתמשים", אומר ארז בן קיקי.


מהי הטכנולוגיה המייחדת את החברה?

"יש לנו כמה טכנולוגיות ומוצרים, כאשר המרכזי שבהם נקרא Chainport. זו בעצם טכנולוגיה שמאפשרת להעביר נכסים דיגיטליים בין בלוקצ'יינים שונים. בלוקצ'יינים שונים הם יחידות סגורות של דאטה והטכנולוגיה שלנו יודעת לחבר ביניהם. זה כמו להעביר את מניית טבע מהבורסה בניו-יורק לתל-אביב. אותה מנייה נסחרת בשתי בורסות שונות ואנחנו יודעים להעביר אותה בין הרשתות השונות תוך 2-3 דקות ובעלות אפסית. משתמשים בטכנולוגיה הזו כדי לנהל מטבעות ונכסים דיגיטליים שנמצאים על כמה תשתיות במקביל, או כאשר רוצים לעבור לתשתית אחרת. לדוגמה, מחזיק במטבע יוניסוופ שרוצה לעבור לבלוקצ'יין אחר, בגלל מגוון סיבות: כי הוא יותר זול, או יותר מהיר או עם נזילות גדולה יותר; או שיש בו הזדמנות לארביטראג׳; או כי המערכת הרגולטורית באותה מדינה מתאימה לו יותר. במקרים כאלה אנחנו מאפשרים לו את המעבר, ובמקביל הוא יכול לחיות על כמה בלוקצ'יינים במקביל ולבחור באיזו תשתית להשתמש".


אילו עוד מוצרים אתם מפתחים?

"עוד מוצר נקרא TokensFarm. זו בעצם פלטפורמה של חוזים חכמים, מעין WIX לחוזים חכמים. יש לנו ארבע טמפלייטים שונים ואנחנו עושים התאמה אישית לפי הצורך של הלקוח לחוזים לנעילת או הפצת טוקנים והגדלת הנזילות. מוצר אחר נקרא HORD - פלטפורמה של ETH staking המאפשר למשקיעים להתנהל כמו כורים בביטקוין, כלומר, להשתתף ביכולת להריץ את הבלוקצ'יין של את'ריום. אצלנו אפשר להשתתף בסכום קטן, יחסית לפלטפורמות האחרות, ואתה מקבל ריבית שנובעת מתפעול הרשת. אנחנו סוג של גשר בין המשתמשים לבין אחד התחומים הכי חמים בתעשיית הבלוקצ׳יינים והוא הפעלת ואלידטורים ברשת האת'ריום. אנחנו מאפשרים להם לקחת חלק בטכנולוגיה הזאת בצורה פשוטה וקלה, ולקבל את חלקם היחסי בתגמול".


אילו עוד מוצרים אתם מפתחים?

"בעיקר חברות קריפטו אחרות ופרויקטים אחרים בתחום הקריפטו שיש להם טוקן. הם משתמשים בשירות שלנו מול הלקוחות ולצרכים פנימיים".


מה החזון?

"להמשיך לגדול ביחד עם תעשיית הבלוקצ'יין, לפתח ולהוביל עם מוצרים חדשניים המייצרים הזדמנויות לחברות ולמשתמשים בטכנולוגיית הקריפטו ברחבי העולם".






 





bottom of page