top of page

החזון - להנגיש את הבעלות על קריפטו לגופים פרטיים, עסקיים ומוסדיים

בורסת Bit2C, אחת מעשר בורסות הקריפטו הוותיקות בעולם והיחידה בישראל, מציינת עשור לקיומה, פועלת להרחבת הפעילות ולפיתוח יכולות פיננסיות לוורטיקלים שונים בשוק הישראלי

יואל צפריר, בשיתוף ICBW3


אלי בז'רנו, מנכ"ל Bit2c
אלי בז'רנו | צילום: יח"צ Bit2c

חברת Bit2C היא אחת מעשר בורסות הקריפטו הוותיקות בעולם והיחידה בישראל. היא הוקמה ב-2013 על-ידי אלי בז׳רנו, המכהן כיום כ-CEO, והדר מקדסי, המכהן כ-CTO, ועוסקת בפיתוח פלטפורמת ביטקוין וקריפטו - ביטקוין, אתריום, לייטקין, USDC.


חברת Bit2C היא אחת מעשר בורסות הקריפטו הוותיקות בעולם והיחידה בישראל. היא הוקמה ב-2013 על-ידי אלי בז׳רנו, המכהן כיום כ-CEO, והדר מקדסי, המכהן כ-CTO, ועוסקת בפיתוח פלטפורמת ביטקוין וקריפטו - ביטקוין, אתריום, לייטקין, USDC.


פרט ל-Bit2C, פעילים בשוק הקריפטו המקומי שלושה חלפנים נוספים. לפני כחודשיים קיבלה החברה רישיון נש"פ (נותן שירותים פיננסיים) מורחב מרשות שוק ההון. "מדובר בחסם שוק משמעותי שהוסר ומאפשר לנו כעת חופש פעולה גדול יותר", אומרים בז'רנו ומקדסי. "בחו"ל פועלות פלטפורמות מסחר גדולות, המציעות מבחר גדול של מטבעות ומאפשרות כלים פיננסיים מגוונים יותר. עם זאת, ללקוח ישראלי יהיה פשוט יותר לפעול בפלטפורמה המותאמת לישראלים".


נכון להיום, החברה יציבה ונמצאת בשלבי התמסדות והתרחבות. היקף העסקאות שהיא ביצעה מתחילת הפעילות עומד על כשני מיליארד שקלים. היא גייסה עד היום הון בהיקף של 5 מיליון שקלים בתמורה למניות, בין היתר באמצעות רכז הצעה ב"פיפלביז". בסך הכל יש לחברה מעל ל-1,000 בעלי מניות.


מהו האתגר המרכזי עימו אתם מתמודדים?

"אחת לכמה חודשים נחשפת שערורייה חדשה בעולם הקריפטו. אנו פועלים כ-White Heats מהיום הראשון ונמנעים מעיסוק שאינו עומד בהלימה עם הרגולציה בתחום. אנו מרגישים שיש עוד דרך לעבור על מנת לגשר על הפער בין המורכבות של רשתות מטבע מבוזר לפעילות יום-יומית טריוויאלית של הלקוחות".


מהן הציפיות שלכם מהרגולציה?

"הרגולציה בארץ נמצאת מעט מאחור ביחס להתקדמות המהירה בעולם בתחום. ישנן היום מסגרות עבודה ברורות יותר משהיו לפני שלוש-חמש שנים, אך עדיין יש עבודה רבה לפנינו. אנו קוראים לרגולטור לאמץ גישה מאפשרת יותר".


מהו חזון החברה? לאן אתם הולכים מכאן?

"למרות התהודה התקשורתית הרבה, אימוץ של ביטקוין וקריפטו נמצא עוד בשלבים מוקדמים מאוד של הטמעה, בארץ ובחו"ל. אנו פועלים להרחיב את הפעילות שלנו, ליצור שיתופי פעולה ולפתח יכולות בעלות ערך עבור וורטיקלים שונים בשוק - פרטיים, עסקיים, גופים פיננסיים ומוסדיים. צריך לזכור, אנו פעילים מעל לעשור, זמן נצח במונחי קריפטו, ושרדנו תקופות שפל ארוכות וקשות. עשינו זאת בנחישות כדי להמשיך להוביל את תעשיית הקריפטו בישראל. החזון שלנו הוא להנגיש את הבעלות על קריפטו עבור אנשים פרטיים, חברות עסקיות וגופים מוסדיים בישראל".












bottom of page