top of page

הכנסת העבירה בקריאה טרומית: האפליה במיסוי נגד חברות הקריפטו, בלוקצ'יין ו-Web 3.0 תבוטל מליאת

מליאת הכנסת העבירה את הצעת החוק לתיקון האפליה במיסוי ממנה סובלות חברות הקריפטו, בלוקצ'יין וה- Web3. חברי הכנסת תמכו בהצעת חוק שתעניק לחברות קריפטו את אותן הטבות המס להן זכאיות חברות הייטק ישראליות אחרות. מדובר בהטבות משמעותיות, בהן פטור ממס למשקיעים זרים כך שתושב חוץ יהיה פטור ממס על רווח הון ממכירת מטבעות דיגיטליים והקטנת המיסוי על אופציות לעובדים מ- 50% מס לכ- 25% מס.

"עד היום עובדים בתעשיית הקריפטו נאלצו לשלם כפל מס על האופציות שלהם מאשר עובדים בתעשיית ההיי טק המסורתית. משקיעים זרים בתעשיית הבלוקצ'יין לא היו זכאים לקבל את אותן ההטבות להם זכאים משקיעים בתעשיית ההייטק המסורתית" אמר יוזם החוק, ח"כ דן אילוז (ליכוד) "הצעת החוק באה לאזן את התמונה ולבטל את האפליה במיסוי. בזכות טכנולוגית הקריפטו, למדינת ישראל יש את ההזדמנות להתחרות עם המרכזים הפיננסים הגדולים בעולם, ולהיות בשורה אחת עם לונדון וניו יורק, אסור לנו לפספס את ההזדמנות הזאת. המהלך הזה מצביע באופן ישיר על המדיניות הכלכלית בהובלת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו למשיכת משקיעים וחברות לישראל והיא תתרום בצורה משמעותית לפיתוח הכלכלי של ישראל".

מפורום חברות הקריפטו, בלוקצ'יין, ו-Web 3.0 נמסר: "אנחנו מברכים את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שתמך בהצעת החוק, שאומר באופן חד וחלק ישראל בוחרת קריפטו. זו החלטה אמיצה המציבה את ישראל בשורה אחת עם בריטניה ומדינות אירופה, המעודדות את התעשיה ויוצרות מקומות עבודה בתחום, על ידי יצירת רגולציה ברורה. בתמיכתו בהצעת החוק שר האוצר מבצע מהלך שובר שוויון ומאפשר לתעשיית הקריפטו הישראלית לפרוץ קדימה. על פי הדו"ח שפרסמנו של KPMG, פועלות 174 חברות שגייסו 3.85 מיליארד דולר, המעסיקות למעלה מ- 3,800 עובדים- קרקע פוריה במיוחד לזינוק קדימה, והצעת החוק הזו מהווה איתות ברור למשקיעים וחברות, על המחויבות הישראלית ליצירת האב משמעותי לתעשיית הקריפטו העולמית."

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי: "אל מנועי הצמיחה של ההייטק הישראלי הצטרף בעשור האחרון ענף חדש ומשמעותי אשר מקורו בתחום המטבעות הדיגיטליים. חברות ישראליות מובילות את פיתוח הטכנולוגיה הגלובלי בתחום וזוכות להשקעות נרחבות. למרות פוטנציאל הצמיחה של החברות הישראליות בתחום, המציאות הרגולטורית בישראל אינה מותאמת לענף המטבעות הדיגיטליים. אשר על כן, מוצע לערוך מספר תיקוני חקיקה אשר יצמצמו את הפער הרגולטורי ויאפשרו השוואת תנאים של חברות העוסקות בתחום הקריפטו, הבלוקצ'יין ו-Web 3.0 לחברות ההיי טק המסורתיות..."

כמו כן הוצע לקבוע כי תושב חוץ יהיה פטור גם מרווח הון במכירת מטבעות דיגיטליים של חברה תושבת ישראל. ובנוסף, מוצע להוסיף תיקון לפקודת מס הכנסה לפיו הטבת מס תוענק גם עבור הקצאת מטבעות דיגיטליים לעובדים בדומה לנוהל המונהג בהענקת אופציות.




דן אילוז, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מה זה DAO- מענה לקול קורא של משרד המשפטים

ממש לפני פריצת מלחמת חרבות ברזל, הגשנו למשרד המשפטים את עמדתינו בנושא דאו. אנחנו מצרפים כאן את העמדה המלאה שלנו, שמסבירה איך אנחנו רואים DAO, ואיך, בעינינו, צריך לתפוס אותו. כאשר מבקשים להגדיר את המוש

bottom of page