top of page

"הפכו את מי שמתעסק בקריפטו לפושע. אם נשחרר חסמים- כולנו נהנה מהפירות": כנס פוליטיקה כלכלה וקריפטו





ביום שני האחרון (19/9/22) ערכנו את כנס פוליטיקה, כלכלה וקריפטו בתל אביב. זו היתה הזדמנות ראשונה לקהילה לשמוע את חברי הכנסת אבל גם לחברי הכנסת להיחשף לכוח ולעוצמה של התעשיה, ולקשיים האובייקטיביים שהתעשיה עומדת בפניהם.


שמענו לא מעט הכרזות משמעותיות בכנס. "הפכו את כל מי שמתעסק בקריפטו לפושע" אמר ח"כ שמחה רוטמן. הוא גם המשיך "אך אם המדינה תשחרר את החסמים– כולנו נהנה מהפירות. אני בעד זכויות האדם הפרטי, הקריפטו הוא מכה לקונספט של מעורבות המדינה במערכת הכלכלית" ח"כ מיכאל ביטון הוסיף כי "העתיד של הכלכלה במטבעות הדיגיטליים. מצער לשמוע שיש בנקים שלא מקבלים את ההנחיות של בנק ישראל בהתנהלות מול חברות הקריפטו. הבנקים זה מקום ריכוזי, נגד תחרות" אלכס קושניר, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, לא נשאר גם הוא חייב "קיים הרבה חשש במערכת הרגולטורית סביב הקריפטו, אולי מחוסר ידע. צריך להסיר כבלים רגולטורים, זהו שוק מתפתח בעולם. המדינה צריכה להעניק תשתית לפעילות. הבעיה נמצאת בחשש ממשהו חדש, אך זה התפקיד של נבחרי הציבור. נהיה חייבים לקדם את ההייטק והמסחר המתקדם, זה היתרון של מדינת ישראל".


פיספסתם? הנה הכנס כולו:




יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופרובסקי (יש עתיד), שכבר בעבר פעל והצליח להסיר את חובת הדיווח הפולשנית על אחזקת מטבעות דיגיטליים, חזר על המחויבות שלו לתחום "אנחנו מחויבים לנושא הקריפטו, זה העתיד, המדינה צריכה לחבק את התעשייה ולאמץ את הקריפטו. תפקיד הפוליטיקאים זה לתת לכלכלה לעבוד, הרגולציה צריכה לוודא שלא תהיה עבירה על החוק. עולם הקריפטו צריך לקבל חופש", וח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), שהעביר את צו איסור הלבנת הון, שאיפשר את מתן הרישיונות, הוסיף כי "היום עם מתן הרישיונות רואים את הפירות של מה שייסדנו. למערכת הבנקאית קשה לעכל את הנושא, המדינה צריכה לדעת לשחרר. הקידמה תכניס כסף למדינה, אבל הפקידות והמערכת הבנקאית מאוד חוששים מהקדמה" יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין (הליכוד) הוסיף כי "גם בתחום הקריפטו – אני בעד שוק חופשי, הממשלה צריכה לראות איפה יש ניסיון לדיכוי התעשיה החדשה – ופה להתערב" עוד השתתפו ח"כ רם שפע (העבודה) וח"כ מוסי רז (מרצ). חופש כלכלי הוא תנאי הכרחי של עוצמה כלכלית" סיכם סגן השר אביר קרא "ענף הקריפטו צריך להיות מטופל על ידי בכירי הממשלה. הרגולציה בישראל צריכה להגן על הציבור, פעלתי להקמת רשות הרגולציה. צריך שראש הממשלה יפקח על הנושא, כמו בארה"ב. אנחנו צריכים לאפשר למטבעות ווירטואליים לזנק קדימה, כדי לקדם את הכלכלה בישראל".





פוסטים אחרונים

הצג הכול

מה זה DAO- מענה לקול קורא של משרד המשפטים

ממש לפני פריצת מלחמת חרבות ברזל, הגשנו למשרד המשפטים את עמדתינו בנושא דאו. אנחנו מצרפים כאן את העמדה המלאה שלנו, שמסבירה איך אנחנו רואים DAO, ואיך, בעינינו, צריך לתפוס אותו. כאשר מבקשים להגדיר את המוש

bottom of page