top of page

הרציונל - לאפשר לכולם להשקיע בשוק הקריפטו בצורה פשוטה ונכונה

חברת פרוקסיביט הקימה פלטפורמה חדשנית לניהול השקעות בתחום הקריפטו, עם שבעה מסלולי השקעה חכמים ועם היצע המטבעות הרחב בישראל. בעתיד שואפים בחברה לאפשר השקעה ישירה דרך חשבון הבנק של הלקוח

עומרי ויינברג, בשיתוף ICBW3


אלעד נומברג וחיים ונציה
מימין: אלעד נומברג וחיים ונציה | צילום: יעל צור

מימין: אלעד נומברג וחיים ונציה | צילום: יעל צור


חברת פרוקסיביט (Proxibit) הוקמה ב-2017 על-ידי פרוקסימה בית השקעות על מנת להוות בית השקעות לנכסים דיגיטליים. "הרציונל בהקמת פרוקסיביט היה להנגיש ולאפשר לכולם להשקיע בשוק הקריפטו בצורה פשוטה ונכונה", אומר חיים ונציה, מנכ"ל פרוקסימה בית השקעות. "החברה הקימה פלטפורמה חדשנית לניהול השקעות בתחום הקריפטו, עם שבעה מסלולי השקעה חכמים ועם היצע המטבעות הרחב בישראל. בנוסף, השירות כולל ניכוי מס".


איך זה מתבצע בפועל?

"כל מה שהלקוח צריך לעשות הוא להירשם לשירות, לבחור מדיניות שעל-פיה ינוהל תיק המטבעות ולבצע הפקדה. הלקוח יכול לראות את מצב התיק שלו בזמן אמת ולשלוח בקשות לשינוי מדיניות, הפקדה או משיכה".


מנהל התחום, אלעד נומברג, מציין, כי החברה פועלת תחת היתר המשך עיסוק נש"פ (נותן שירותים פיננסיים) וממתינה לקבלת הרישיון הקבוע מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. "אנו גאים להיות החברה היחידה בישראל שנותנת שירות כה מקיף בשוק המטבעות הדיגיטליים, הכולל קנייה ומכירה של מטבעות, שמירתן בתקן אבטחה מחמיר, ניהול התיק לפי מדיניות הלקוח ולבסוף גם ניכוי מס. בקיצור, ניהול ההשקעה מא' ועד ת' וראש שקט למשקיעים. קהל הלקוחות שלנו הוא מגוון וכולל לקוחות פרטיים, חברות ותאגידים. עם זאת, רוב לקוחותינו הינם לקוחות פרטיים, שנחשפו לשוק המטבעות הדיגיטליים ומעוניינים להשקיע בו בצורה פשוטה וחכמה. היתרון שלנו הוא כפול: גם מסלולי ההשקעה וגם ניכוי מס במקור באופן פשוט ויעיל".


מהם לדעתכם האתגרים העומדים בפני הענף בו אתם פועלים?

"קודם כל, החזרת אמון הציבור אחרי מקרים כמו ההתרסקות של מטבע הקריפטו לונה (LUNA) ושל בורסת הקריפטו FTX. האתגר השני הוא הסדרת הרגולציה, בישראל ובעולם. נעשים אמנם צעדים משמעותיים, אך יש עוד הרבה עבודה על מנת להסדיר את התחום כך שיתאפשר לכל סוגי החברות, מחברות המפתחות טכנולוגיות חדשות עד לחברות מסחר, לפעול תחת מסגרת ברורה ונכונה".


מהו החזון של החברה?

"החברה שואפת להנגיש את עולם הקריפטו לכל אדם בישראל ולאפשר השקעה פשוטה וחכמה בשוק הקריפטו. בעתיד אנו שואפים לאפשר השקעה ישירה דרך חשבון הבנק של הלקוח".




 





bottom of page