top of page

חוויית משחק והנעת משתמשים: החברה שבונה תשתית לתעשיית הגיימינג


אוביו הישראלית פותרת את הבעיות הקשורות בכלכלת המשחקים. "החזון שלנו הוא לאפשר לשחקנים את החופש להעביר נכסים בין משחקים ולייצר צמיחה לכל המשחקים ולכלכלת המשחקים בכלל", אומר ניר האואר, המנכ"ל

סער בר-דיין, בשיתוף ICBW3


ניר האואר, מנכ"ל אוביו
ניר האואר | צילום: יעל צור

בתעשיית הגיימינג קיימת בעיה המשותפת לכלל המשחקים והיא גיוס ושימור לקוחות (user acquisition and retention). במשחקי בלוקצ'יין האתגרים גדולים פי כמה כתוצאה מסיבוכיות הטכנולוגיה, חוויית המשתמש וסקפטסיזם מוצדק בקרב שחקנים וחברות משחקים. הטכנולוגיה של חברת אוביו הישראלית, שהוקמה ב-2022, פותרת את הבעיות הקשורות בחוויית המשתמש והיא ממוצבת כפלטפורמה היחידה בעולם התומכת בכל סוגי המשחקים, בלי קשר לטכנולוגיה שעליה הם מפותחים.


"אוביו היא חברת תשתית המאפשרת צמיחה ורווחיות גבוהים יותר לחברות משחקים, 'רגילות' ומבוססות בלוקצ'יין", אומר ניר האואר, מנכ"ל החברה ואחד מארבעת מייסדיה, לצד ניב נחמני, כיום ב-CTO של החברה, יוגב רגב, המכהן כ-COO ואוראל סרור, המשמש כ-CSO. לדבריו, שוק המשחקים חווה האטה בצמיחה לראשונה מזה עשור וזאת כתוצאה מהמצב הכלכלי העולמי. המצב הפך קשה יותר בשוק המשחקים מבוססי הבלוקצ'יין. "זו קהילה מצומצמת מאוד המורכבת בעיקרה מ'ממחפשי אוצרות'. משחקי ה-Web 3.0, או משחקים מבוססי בלוקצ'יין, הם משחקים אשר דורשים הבנה רחבה מאוד במושגים שלרוב הציבור לא צריך להיות איכפת", הוא מבהיר. "בעקבות היעדר רגלוציה ומקרים רבים בהם נפגעו לקוחות קצה על-ידי פרויקטים שונים בעולמות הבלוקצ׳יין והקריפטו, התפתח סקפטיסיזם מובן מצד משתמשים בכל הקשור לתחום, אשר מייצר לחברות משחקי בלוקצ'יין קשיים רבים ופוגע ביכולת לייצר צמיחה בריאה מצד משתמשים. פלטפורמות רבות מתמקדות בהיבטים הפיננסיים של תעשיית הבלוקצ'יין, מסחר בטוקנים ומכירת NFT, דבר שגורם למיקוד שגוי של מפתחי משחקים. פרט לאוביו אף אחת מהחברות לא תומכת במשחקים עצמם ובשחקנים כדי שהתעשייה כולה תוכל להתפתח. אנו מאמינים ביצירת תוכן איכותי, חוויית משחק מהנה והנעת משתמשים לשחק משחקים לטובת הנאה ולא לטובת רווח כלכלי מהיר, כפי שהיה נהוג בתעשייה שנים רבות".


למי אתם פונים? מיהם שוקי היעד שלכם?

"במילה אחת - לכולם. אוביו פונה לכל מי שיש לו מכשיר מובייל או מחשב ואוהב לשחק בכל משחק באשר הוא, בין אם הוא מבוסס בלוקצ'יין ובין אם לא. אנחנו יוצרים שיתופי פעולה עם חברות המשחקים מהגדולות והמובילות בעולם, הן במשחקים הרגילים (Web 2.0) והן במשחקי הבלוקצ'יין (Web 3.0). אנו מייצרים חוויה פשוטה הן למפתחי המשחקים בהתממשקות עם OviO והן לשחקנים שיכולים ליהנות מכל היתרונות שאוביו מציעה כאשר משחקים דרכה".


מהם היום האתגרים המרכזיים שעומדים בפני התעשייה?

"האתגרים המרכזיים הם רגולציה וסיבוכיות הטכנולוגיה, למרות כל השיפורים בהיבט חוויית המשתמש, וכמובן מוניטין בעייתי. אנחנו מצפים מהרגולטורים לייצר בהירות וודאות. רק כך יוכלו היזמים/ות וחברות לפתח מוצרים ושירותים בתחום".


מה החזון שלכם?

"להוביל את כלכלת המשחקים לשלב הבא, באמצעות מתן אפשרות לשחקנים להעביר בין משחקים את הערך שברשותם, בצורת מטבעות או נכסים אחרים".





 





bottom of page