top of page

לנהל נכסים דיגיטליים בצורה מוגנת ובטוחה

חברת GK8 היא חברה פורצת דרך בתחום ניהול נכסים דיגיטליים, המציעה ללקוחות מוסדיים פתרון self-custody ברמת האבטחה הגבוהה ביותר. זהו הפתרון היחיד בשוק שמסוגל ליצור, לחתום ולשלוח עסקאות בלוקצ'יין ללא חיבור לרשת.

אלון בר-זיו, בשיתוף ICBW3


מימין: ליאור לאמש ושחר שמאי | צילום: יח"צ

חברת GK8 היא ספקית הטכנולוגיה המובילה למוסדות וארגונים, המעוניינים להחזיק ולנהל את נכסיהם הדיגיטליים תחת מעטה האבטחה הגבוה ביותר שקיים. החברה הוקמה ב-2018 על-ידי ליאור לאמש, המשמש כמנכ"ל, ושחר שמאי, המכהן כ-CTO של החברה. שניהם מומחי אבטחת סייבר יוצאי חטיבת הסייבר במשרד ראש הממשלה. הפתרון כבר מוטמע אצל לקוחות רבים ברחבי העולם, המנהלים נכסים בשווי של מיליארדי דולרים. כיום החברה מעסיקה יותר מ-50 עובדים במשרדיה בתל-אביב ובעולם. בפברואר 2023, גלקסי, חברה ציבורית בתחום השירותים הפיננסיים וניהול השקעות במגזר הנכסים הדיגיטליים השלימה את רכישתה של GK8.


"בשנת 2022, נגנבו נכסים בשווי של מיליארדי דולרים בשוק הקריפטו. השוק עדיין אינו מבין מספיק את היקף האיומים הקיימים ולכן לא יודע כיצד לנהל את הסיכונים בצורה נכונה", אומרים לאמש ושמאי. "חוסר הבהירות גורם לבלבול רב והשוק מוצף בפתרונות שאינם בהכרח מאובטחים ברמה מספקת. נכסים דיגיטליים שונים מנכסי כסף פיאט (fiat) ואבטחתם דורשת חשיבה אחרת. הטכנולוגיה של GK8 היא הפתרון המאובטח ביותר עבור מוסדות המעוניינים להחזיק ולנהל את נכסיהם הדיגיטליים בעצמם. הוא מאפשר להם לקחת את השליטה לידיהם ולמזער חשיפה לסיכוני צד שלישי". לאמש ושמאי מבהירים, כי הפתרון, שמוגן בשבעה פטנטים, כולל ארנק קר (Cold Vault, "כספת"), שלעולם אינו מתחבר לאינטרנט ועל כן בלתי חדיר, וארנק חם (MPC), המבזר מפתחות פרטיים ומקטין את הסיכון של פריצה וגישה להון הדיגיטלי. הכספת הקרה הייחודית של החברה היא הפתרון היחיד בשוק שמסוגל ליצור, לחתום ולשלוח טרנזקציות בלוקצ'יין מבלי להתחבר לאינטרנט. הכספת הקרה משולבת עם פתרון MPC שהוא בעל ביצועים גבוהים, המשמש לעסקאות אוטומטיות המתבצעות בתדירות גבוהה. יתר על כן, הטכנולוגיה של GK8 מאפשרת ללקוחות ליצור אפיקי הכנסה חדשים מנכסיהם הדיגיטליים על-ידי מסחר, staking, טוקניזציה, DeFi, תמיכה ב-NFT ועוד.


לחברה לקוחות רבים בעולם ביניהם איטורו, פרוסגור, גלקסי ועוד. הבנק הפדרלי הראשון בארה"ב שמציע שירותי קריפטו בחר בפתרון GK8 כדי להציע ללקוחותיו שירותים מבוססי בלוקצ'יין. "מוסדות פיננסים מבינים, במיוחד לאור אירועי השנה האחרונה, שעליהם לנהל בעצמם את נכסיהם הדיגיטליים. זה יאפשר להם למזער ככל האפשר חשיפה לסיכוני צד שלישי", מדגישים לאמש ושמאי.


מה לגבי הרגולציה?

"למרות שהקריפטו מגיע על מנת לחדש ולתקן את ליקויי העולם הפיננסי המסורתי, יש לו עוד כברת דרך ללכת בה. על מקבלי ההחלטות להתאים את הרגולציה לעידן החדש ולהמשיך להגן על זכויות המשקיעים".


מהו החזון של החברה?

"לחמש ארגונים בכלים שיאפשרו להם לנהל את נכסיהם הדיגיטליים בצורה מוגנת ובטוחה מצד אחד, וליצור אפיקי הכנסה חדשים ע"י אימוץ נכסים דיגיטליים, מצד שני".







 





bottom of page