top of page

סטנדרט הזהב של עולם הקריפטו הישראלי

מעל עשור ש-Bits of Gold מספקת ללקוחותיה דרך נוחה, פשוטה ובטוחה לכניסה לעולמות הקריפטו, כולל קנייה, שמירה ומכירה של המטבעות השונים. את חותמת האיכות היא קיבלה כשחברת כרטיסי האשראי max בחרה בה לשיתוף פעולה בכרטיס חדש בו ניתן לקבל CashBack בביטקוין

אסף לבנון, בשיתוף ICBW3


עומרי דוניו, יובל רואש ואלדד רודריג
מימין: עומרי דוניו, יובל רואש ואלדד רודריג | צילום: יעל צור

להקים, להוביל להנגיש ולקדם את התשתית הפיננסית המבוססת על מטבעות דיגיטליים לצרכן הישראלי והבינלאומי - זהו חזונה של Bits of Gold, מהוותיקות בחברות העוסקות בתחום הקריפטו בישראל. החברה הוקמה ב-2013 על-ידי האחים יובל ויונתן רואש, לאחר שבארוחות שבת אצל הוריהם עלו שוב ושוב מושגים זרים אז, כמו "בלוקצ׳יין" ו"ביטקוין". האחים הבינו שמדובר בהמצאה פורצת דרך שתייצר כלכלה חדשה ובנייה שלו תביא בשורה אמיתית לקהל הישראלי.


עשור לאחר מכן, החברה היא גוף הקריפטו הגדול בישראל, עם מעל 200,000 לקוחות רשומים. Bits of Gold היא הסטנדרט המפוקח בחלפנות מטבעות קריפטו ומותג מוכר ואמין בתחום בו לא תמיד ברור על מי ניתן באמת לסמוך. כה אמין - שכשחברת כרטיסי האשראי max רצתה להוציא כרטיס אשראי חדש בו ניתן לקבל נקודות המומרות אוטומטית לביטקוין, היא פנתה ל-Bits of Gold כדי לשתף עמה פעולה.



התאמה לכללים רגולטוריים נוקשים

יונתן רואש משמש כיו"ר דירקטוריון החברה ויובל רואש הוא המנכ"ל. לצידם פועלים אלדד רודריג, סמנכ"ל המוצר, רו"ח עומרי דוניו, סמנכ"ל הכספים ועו"ד יעל נאמן בן ארי קצינת הציות. לדברי יובל רואש, Bits of Gold מספקת ללקוחות פרטיים, עסקיים ופיננסיים דרך נוחה, פשוטה ומונגשת להיכנס לעולמות הקריפטו ולאפשר קנייה, שמירה ומכירה של המטבעות השונים. "המטרה שלנו היא להנגיש את כל מה שיש לקריפטו להציע לכל סוגי הלקוחות", הוא מדגיש. "רצינו להכניס את הביטקוין בדלת הראשית, כי ראינו אותו כבעל ערך פיננסי. הבנו שכדי שיתאקלם וייקלט במערכת הפיננסית עליו לעבור דרך המקומות המקובלים ולעבוד בעיקר עם הגופים המקובלים - כך שהדבר הראשון שעשינו היה להתאים את עצמנו לכללים רגולטוריים נוקשים. פנינו לרשות לאיסור הלבנת הון וביקשנו להירשם אצלה כנותן שירותי מטבע (נש"מ), נענינו בחיוב וקיבלנו תעודת נש"מ ראשונה מסוגה בארץ. כך ניתן להיות עימה בקשר רציף, לדווח על עסקאות ולקבל לגיטימציה. כבר עשר שנים שאנחנו הגוף שדוחף הכי חזק להסדרה ולרגולציה של התחום.


"לאורך השנים נפגשנו עם כל הרגולטורים והגבנו כמעט לכל חוזר, טיוטה או צו שרשות כלשהי הוציאה כדי לקדם את התעשייה באופן הנכון ביותר לתפיסתנו. היינו הראשונים ב-2013 לקבל תעודת נש״מ, הראשונים להחיל על עצמנו את צו איסור הלבנת הון החדש באוגוסט 2021, וכן היינו החברה הפעילה הראשונה לקבל רישיון נותן שירותים פיננסיים מורחב מרשות שוק ההון, בספטמבר 2022. בשנת 2018 צירפנו את עו"ד יעל נאמן בן ארי, המכהנת כקצינת הציות שלנו, לאחר שכיהנה בתפקידים דומים בבנק לאומי ובבנק ירושלים. היא סייעה לנו להעמיק אפילו עוד יותר את יכולותינו בתחום מניעת הלבנת הון וכעת הסטנדרט שלנו תואם לזה הבנקאי - על זה מעידים הבנקים עצמם".


יש ל-Bits of Gold מספר שירותים כיום. איך היית מגדיר את עצמכם בראש ובראשונה?

"אנחנו חברת FinTech שפיתחה ומפתחת שירותי ברוקר במטבעות דיגיטליים לצרכן, ולגופים פיננסיים קטנים בינוניים וגדולים. המוצר המרכזי שלנו, הוא חלפן מקוון שמאפשר את אפשרות הקנייה, השמירה והמכירה של ביטקוין, איתריום ומטבעות דיגיטליים נוספים - וזאת בצורה הוליסטית, מאובטחת ומפוקחת. כשלקוח רוצה לקנות מטבע הוא מגיע לפלטפורמה שלנו, ונהנה מחוויה דיגיטלית מקוונת ומלאה, כשהכל מונגש עבורו באופן אוטומטי בלי הצורך באיש שירות, אבל יכול לשוחח עם כזה אם ירצה. לאחר ההרשמה הדיגיטלית והאוטומטית, ביכולתו לבצע למשל קנייה מהירה בכרטיס אשראי, יחד עם שמירה של המטבעות בארנק פרטי שהוא פותח לעצמו, או בארנק המנוהל על-ידינו - ה'ארנק הקר המנוהל' - ולבסוף גם מכירה וכניסת הכסף לבנק, כשאנחנו דואגים לניכוי מס במקור עבורו. כלומר, חוויה מקיפה, מלאה, אוטומטית ונגישה, מרגע ההרשמה ועד לחזרה לחשבון הבנק שלו.


להוריד דרמטית את עלויות העסקה

בנקודה זו רואש מבקש להבהיר מה זה "ארנק קר מנוהל". "מדובר בשירות שמספק ללקוח, הבוחר להפקיד אצלנו את המטבעות שלנו, רמת אבטחה גבוהה יותר מזו של ארנק רגיל, כזו שהייתה זמינה עד עכשיו רק לחברות ולגופים מוסדיים.


איך זה עובד?

"100% מהמטבעות של הלקוחות נשמרים ב'אחסון קר' שאינו מחובר לרשת האינטרנט ולכן אינו חשוף לניסיונות פריצה. בשירות הארנק החדש שלנו, אנחנו מעניקים את רמת האבטחה הגבוהה שמספק 'ארנק קר' גם ללקוחות פרטיים ומאפשרים את זה ללא עלות. זוהי בשורה של ממש לשוק הפרטי הישראלי והבין-לאומי".


אחד מיתרונותיו של "הארנק הקר המנוהל" הוא היכולת של Bits of Gold להוריד את עלויות העסקה ללקוחותיה, מציין רואש. "יצרנו מודל עמלות מודולרי באמצעותו הלקוח יוכל לקנות או למכור ביטקוין או מטבע דיגיטלי אחר, בשקל או בדולר, בהעברה בנקאית או בכרטיס אשראי, באחוזי עמלה בודדים - 1.95% ואף פחות, ובנוסף ליהנות ממדרגות הנחה בעמלה על בסיס שלושת חודשי המסחר האחרונים שלו, הנחה שיכולה להביא אותו לעמלה של פחות מ-1.5%. בנוסף, ובזכות שירות 'הארנק הקר המנוהל' מתאפשר ללקוח ליהנות גם מביצוע ניכוי מס במקור על המטבעות שנשמרו אצלנו, וזו בשורה אמיתית".


שירות ייחודי נוסף שמציעה Bits of Gold כבר מספר שנים, הוא יכולת קניית קריפטו בהוראת קבע. הלקוח יכול להגדיר דרך אתר החברה סכום קנייה חודשי קבוע והחברה תדאג לרכוש עבורו את המטבעות בהתאם לסכום שהוגדר. "זה שירות שהלקוחות שלנו אוהבים מאוד היות והקנייה מתבצעת בתאריך שידועים ללקוח מראש והלקוחות לא צריכים לבצע כל פעולה נוספת לצורך קניית המטבעות לאחר האישור הראשוני. אנו רואים עלייה של כ-15% במספר המצטרפים החדשים לשירות", מספר רואש.

 

חשיפה של הקריפטו לקהל חדש

אחד ההישגים של Bits of Gold הוא החיבור לחברות כרטיסי האשראי, חיבור שמבטא הכרה באיכות שירותיה. "מכיוון שגופים פיננסים מודעים לניסיון, למומחיות ולמקצועיות שלנו - אנחנו הכתובת שלהם כשהם רוצים להביא חדשנות ללקוחותיהם בתחום הקריפטו", מדגיש רואש.


וכך היה עם max?

"כן. הם רצו לייצר חדשנות בעולם כרטיסי האשראי באמצעות הקריפטו, ולהוציא כרטיס שמאפשר ללקוחותיהם לקבל CashBack בביטקוין. max בחנו איזו חברה מתאימה להם לשיתוף פעולה, גם אל מול חברות בין-לאומיות גדולות, ובחרו ב-Bits of Gold. לאחר תהליך ארוך של עבודה ואישורי רגולציה של בנק ישראל, max השיקה לפני שנה את כרטיס האשראי max Back CRYPTO, שהוא חדשני ברמה הבין-לאומית. הכרטיס היה מוצלח וכש-max הוציאה כרטיס נוסף - maxBack Total - בו ניתן להמיר CashBack למספר הטבות, היא החליטה להוסיף גם את האפשרות של נקודות לביטקוין באמצעותנו. מה שאנחנו אוהבים בקונספט הזה הוא שכך מתאפשרת חשיפה לקריפטו עבור קהל חדש שלא מכיר את התחום.

"שיתוף פעולה נוסף עם תאגיד אשראי ענק הוא עם חברת מאסטרקארד (MasterCard)", מוסיף רואש. "לצד חברות ענק כמו Amazon, סופר-פארם, one-project ועלי-אקספרס, אנחנו חלק משירות ההטבות החודשי Mastercard day, שבמסגרתו בכל עשירי לחודש ניתנות הנחות שונות. כיום אחת ההטבות היא קבלת החזר של כמה עשרות שקלים ברכישת ביטקוין דרכנו. גם זו דרך טובה להכניס אנשים לעולמות הקריפטו ומספר הלקוחות המשתמשים בהטבה הזו הולך וגדל מחודש לחודש".







bottom of page