top of page

תשתית לטרנזקציות חכמות באתריום


חברת קירובו מורידה את רף הכניסה לפיתוח על הבלוקצ׳יין עבור מפתחים וסוחרים, בעזרת תשתית הטרנזקציות החכמות החדשנית שלה. אחת מנקודות החוזק של החברה טמונה באפשרות להשקת אפליקציות בתחום, ללא צורך במימון נרחב או זמן פיתוח ארוך

דניאל אבן-חן, בשיתוף ICBW3


כותב: דניאל אבן-חן, בשיתוף ICBW3
אסף נעים, מנכ"ל קירובו | צילום: פרטי

חברת קירובו (Kirobo) פיתחה טכנולוגיה חדשנית, שמאפשרת פיתוח טרנזקציות חכמות, בנוסף לשיטה המסורתית של חוזים חכמים. הטכנולוגיה מאפשרת פיתוח יישומים מורכבים במהירות ויכולות מסחר מתקדמות בתחום המימון מבוזר (DeFi). החברה הוקמה בשנת 2018 ומייסדיה הם אסף נעים (CEO) וטל אסא (CTO). קירובו מעסיקה 17 עובדים והיקף מכירותיה עומד על חמישה מיליון דולר. היא גייסה שבעה מיליון דולר, בנוסף למענקים מרשות החדשנות בסך כ-2.5 מיליון דולר.


"הייחוד שלנו הוא פיתוח תשתית המאפשרת ליצור לוגיקה ברמת הטרנזקציה. הטכנולוגיה מאפשרת לפתח על Web 3.0 במהירות של Web 2.0, ללא צורך בביקורות (audits) ומתאימה גם למפתחים ללא ידע ב-Solidity'', אומר אסא. "שילבנו בהצלחה את הקונספט של ביטקוין, שמאפשר לוגיקה מסויימת ברמת הטרנזקציה, בתוך אתריום, תוך שאנחנו רותמים את כל היכולות של החוזים החכמים של אתריום ובכך מאפשרים שחרור מהיר יותר של תכונות חדשות. פריצת הדרך הגיע מתוך הצורך של קירובו עצמה, כחברה שפיתחה עשרות חוזים חכמים. הפתרון מאפשר מעבר למפתחים, גם לסוחרים ליצור טרנזקציות חכמות ומורכבות, לנצל הזדמנויות ולייצר הכנסה בצורה מהירה, יעילה, פשוטה ורווחית יותר. הטכנולוגיה מופצת בשוק באופן פעיל וזמינה לסוחרים ולמפתחים, ובקרוב נשחרר מרקטפלייס שיקשר בין סוחרים מתוחכמים ומפתחים לבין משתמשי קצה".

טל אסא, קירובו
טל אסא | צילום: פרטי

מהי הסביבה התחרותית בה אתם פועלים?

"קירובו פועלת בסביבה תחרותית שבה חוזים חכמים ובוטי מסחר שולטים בשוק. לגופי מסחר גדולים יש יתרון מובנה על פני הסוחר הפשוט והטכנולוגיה מנגישה לסוחרים רגילים את אותן יכולות כמו לאנשי מקצוע מצד אחד, ומאפשרת לאנשי מקצוע לנצל במהירות הבזק הזדמנויות מיידיות, מצד שני. אחת מהיתרונות שהחברה מציעה ללקוחותיה היא האפשרות להשקת אפליקציות, ללא צורך במימון נרחב או זמן פיתוח ארוך. ה-SDK מאפשר פריסה מהירה של יישומים עובדים, תוך מספר ימים או אפילו שעות, אופרציה שדורשת היום מספר חודשי עבודה ועשרות אלפי דולרים. בנוסף, השינוי המסתמן בשוק לעבר ארנק חכם (contract wallet) מהווה הזדמנות אדירה עבורנו. החברה פיתחה כבר ב-2019 טכנולוגיה לארנק מבוסס חוזה חכם משלה, המתיישרת עם הכיוון של התעשייה. המשמעות היא שכל משתמש שמאמץ ארנק חכם יכול להפעיל בקלות את הטכנולוגיה שלנו, ללא צורך בהתאמות".


מהו החזון של החברה?

"להפוך את הפיתוח בבלוקצ׳יין למהיר ונגיש כמו ב-2.0 Web ובמקביל להעניק לסוחרים יכולות למקסם רווחים, לנצל הזדמנויות ולמזער הפסדים".



 





bottom of page